Eastcoast baby! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska en Suzan - WaarBenJij.nu Eastcoast baby! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mariska en Suzan - WaarBenJij.nu

Eastcoast baby!

Blijf op de hoogte en volg Mariska en Suzan

02 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Jullie hebben al een tijd niks van ons gehoord en we waren met onze verslagen geëindigd in Cairns.

We gaan dus even terug naar 28 januari. Samen met onze Zwitserse vrienden die we ontmoet hadden op onze outback tour, in hetzelfde hostel in Alice Springs zaten, dezelfde vlucht naar Cairns hadden èn hetzelfde hostel in Cairns als ons hadden, begon ons avontuur in Cairns. Na al deze toevalligheden kozen we er ook voor om op dezelfde kamer als de jongens te verblijven! Gezellige boel.

In Cairns zelf was niet veel te doen, al helemaal niet met de cycloon die op de loer lag. Door deze weersomstandigheden waren wij veel aan ons hostel gebonden. We konden geen tours plannen totdat duidelijk werd of de cycloon ons zou treffen of niet. Eerste dagen bestonden vooral uit niets doen en op de kamer hangen, shoppen en Duitse Disney films kijken met onze kamergenoten. Uiteindelijk hebben we twee tours gedaan: treesurfing in Cape Tribulation en we hebben gesnorkeld in het Great Barrier Reef. Het treesurfen hebben we gedaan samen met Lian en Cliff, goede vrienden van Maris uit Nederland. Als het ware vlieg je dan van boom naar boom, terwijl er een touw is vastgemaakt aan ons tuigje en een rails. Erg gezellige dag gehad! We hebben het maar niet over de autopech :). Tijdens het snorkelen hebben we Nemo gevonden en we hebben een zeeschildpad gezien. Onze dag kon niet meer stuk!

Na Cairns reden we met de bus naar Mission Beach. Een korte samenvatting van Mission Beach: 1001 muggenbulten, veel regen, een mislukte skydive poging van Suus en nog meer muggenbulten. De regen liet het niet toe om uit een vliegtuig te kunnen springen. Volgende poging moest ergens anders zijn!

Na Mission Beach zijn we met de bus naar Townsvillle gegaan. We reizen de hele oostkust met de bus. One way ticket gekocht van Cairns naar Sydney. Ideaal! Vanuit Townsville zijn we naar het Billabong sanctuary (een kleinschalige dierentuin) geweest en hebben we alle dieren geknuffeld die op onze lijst stonden! Dat is echt een hele leuke dag geweest en veel geleerd over de dieren hier in Australië!

Omdat het openbaar vervoer hier ook niet altijd meewerkt moesten we een helse tocht al lopend, rennend, kruipend, zwetend en huilend (we overdrijven niet) maken om bij onze bus aan te komen. De chauffies zijn hier van de klok, dus we waren dolgelukkig toen we de bus nog zagen staan en zelfs nog tijd hadden om te plassen. Volgende halte: Airlie Beach!

Airlie Beach gaf meteen een prettig gevoel toen we er doorheen reden. Een klein, maar fijn stadje. Eén winkelstraat dus onmogelijk om te verdwalen, ook na een paar alcoholische versnaperingen. I-de-aal! De eerste avond zijn we dan ook meteen wezen stappen met onze Britse kamergenoten. Super leuke avond gehad en we wisten meteen dat dit een leuke week zou worden! Een paar dagen later vertrokken we naar de Whitsundays.

We hadden een zeiltrip van 2 dagen en 2 nachten geboekt op een boot met 11 personen. Klonk ons als muziek in de oren. De eerste dag waren we net na lunchtijd op de boot en begonnen we gelijk met zeilen. De afgelopen dagen in Airlie Beach hadden we heel veel regen gehad en vanaf het moment dat we op de boot zaten, was het onwijs mooi en zonnig weer! We zeilden naar een mooie snorkelplek wat op ons meer indruk maakte dan het snorkelen bij Cairns. We merkten wel dat het snorkelen veel energie kost, dus daarna werden we lekker verrast met tacochips uit de oven. Door gevaren naar de plek waar we zouden overnachten, een stuk met kalm water dus. Lekker gegeten en op tijd ons bedje in.

De volgende dag gingen we naar Whitehaven beach. Dit strand heeft het witste zand van de hele wereld. Het voordeel daaraan is, is dat het ook niet heet wordt onder je voeten. Onwijs genoten van het prachtige uitzichtpunt. Weer terug op de boot geluncht en weer naar een nieuwe snorkelplek. Dit was nog beter dan de vorige dag. Zoveel diverse vissen en divers koraal, we hebben onze ogen uitgekeken. Voor de avond weer naar een kalm stuk zee gezeild, lekker op het dek kunnen zonnen. Weer heerlijk gegeten, nog een kaartspelletje gedaan en gaan slapen.

De laatste dag stond in het teken van terug zeilen naar de haven van Airlie Beach. Daar aangekomen meteen weer afgesproken met onze Britse kamergenoten die er nog waren. Daar hebben we de laatste twee dagen gezellig mee opgetrokken.

De dag na onze zeiltrip stond het volgende avontuur weer voor de deur, namelijk: de skydive van Suus! Ze is met haar gekke hoofd uit een vliegtuig gesprongen! Dit keer was het weer perfect. Van 12.000 ft zou ze haar sprong gaan wagen. Maar er was toch wat bewolking waardoor 12.000 ft veranderde in 14.000 ft. Dat is geweldig! De vrije val duurde daardoor 10 seconden langer. Maris ving haar (figuurlijk dan) beneden op bij de skydiveschool. Een geweldige ervaring rijker!

Volgende bestemming was Rainbow Beach. Dit plaatsje is echt 1 straat en meer ook niet, maar het is de beste plek om vanaf daar een trip naar Fraser Island te maken. Eerste dagen hebben we dus veel bij het zwembad rond gehangen en aan onze kleur gewerkt, maar na 4 nachten mochten we onze trip naar Fraser beginnen. Het eiland heeft het oudste regenwoud van de wereld wat vanuit zand is gaan groeien. Onwijs veel zand over het hele eiland en de gehele trip (3dagen, 2nachten) reden we in 4wheeldrive auto's, die echte Jeeps. Je zit in een groep van 8 in de auto's en je wisselt telkens af, want we mogen de hele trip zelf rijden. 's Avonds hele gezellige avonden in het kamp, waar we overnachten. Elke nacht zitten daar ongeveer 200 backpackers, geen saaie momenten dus. Wij hebben enorm van deze trip genoten door het zelf rijden, de mooie meren die we hebben gezien en de hele gezellige groep waar je dan 3 dagen mee doorbrengt. Het was jammer dat het zo kort duurde en dat we van iedereen afscheid moesten nemen.

Toen op naar Noosa, een kustplaatsje waar veel mensen erg enthousiast over zijn. Helaas voelde Suus zich de dagen in Noosa niet zo lekker, dus Maris is alleen op pad geweest om het allemaal een beetje te bekijken. Na alle verhalen viel het een beetje tegen. We denken dat het vooral leuk is als je surft, want er is niet veel meer dan een strand. Na de 2 nachten in Noosa werden we opgehaald door Mieke, de nicht van Suus. Daar hebben we 4 heerlijke nachten in haar huis kunnen verblijven. Heerlijk om even niet met 8 mensen of meer op een kamer te slapen, heerlijk om normaal een was te kunnen draaien en om normale handdoeken en washandjes te kunnen gebruiken. Ook werden we verwend met goed eten en Nederlandse lekkernijen, zoals hagelslag, appelstroop, gevulde koeken en speculaasjes. Dat was een leuke afwisseling.

Mieke had ons meegenomen naar Mount Gungung waar een heel mooi uitzicht over de omgeving was. Daarnaast nog 2 andere uitzichtpunten, waardoor we een goed beeld kregen van de omgeving. Ook zijn we een dag gaan bodyboarden, dat willen we zeker nog meer gaan doen in Australië. We hebben het allemaal enorm gewaardeerd. Nogmaals bedankt, Mieke!

Nu weer terug in het hostelleven. Nog 3,5 week te gaan en dan moeten we weer terug naar Nederland. Gelukkig hebben we nog leuke dingen in het vooruitzicht.

Cheers!

• 02 Maart 2014 - 10:06

Heleen :

Wat een mooi verhaal. En al die ervaringen. Het is net of ik een boek lees, alleen is het normaal gesproken onbereikbaar, en nu maken jullie dit echt mee.

• 02 Maart 2014 - 10:38

Erik:

Wat een heerlijke tijd moeten jullie hebben, dames! En wat vliegt de tijd! Al een beetje zin om weer terug te gaan, of helemaal verslingerd aan Downunder?
    Dat hele hostel-gebeuren lijkt mij echt helemaal niets, haha. Al die vreemde mensen met wie je in een kleine ruimte verblijft!

Genietze nog ff:-) X

• 02 Maart 2014 - 11:33

Annet:

Hé meiden....jullie genieten van elke seconde, dat lees ik wel terug! Gelukkig maar dat de moeders niet alles van te voren weten....van boom tot boom slingeren aan een touw, uit een vliegtuig springen.....
    Je leeft maar 1 keer dus hartstikke goed, haal alles er maar uit!

By the way......hebben jullie ook een fototoestel mee want dat mis ik even bij het verslag...of is dat maar goed ook?

Nu nog 3.5 week....aftellen dus
    maar dan hebben jullie ook de tijd van je leven gehad toch?
    Zijn er al leuke heren langsgekomen dames of valt het een beetje tegen?...
    Fijne weken nog met elkaar en dank jullie wel voor weer een gezellig verslag!
    Liefs Annet

• 03 Maart 2014 - 12:31

Ellie Bloemendaal:

Hallo meiden.

De laatste lootjes en ik hoop niet dat ze zwaar worden.

Volgens mij staan de spandoeken en Klaas Drupsteen al klaar.

Een lieve groet,
    Tante Ellie.

• 03 Maart 2014 - 15:29

Helen Van Der Klugt:

Meiden geweldig.....ik lees en lees het met verbazing...wat doen jullie veel!!
    Veel foto's van jullie gezien,met veelal dezelfde mannen ??gezien bij moeder Heleen,waar ik de prachtige slaapkamer kwam bewonderen.
    Ja,want hier in Voorhout staat de tijd niet stil

Wat een reis,ik wil ook naar dat witste strand ter wereld....OHHHHHHhhhhhhhhhhh
    Ga door met zulke mooie verhalen te sturen/delen met ons.Liefs van Helen.xxx

• 05 Maart 2014 - 14:07

\oom \piet En Tante Marijke:

Hallo meiden
    Wat een spannend reisverslag weer.
    En wat beleven jullie veel. Geweldig!!!!!!!!
    Nog veel plezier in de laatste weken , lieve groetjes.