Reis en aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska en Suzan - WaarBenJij.nu Reis en aankomst - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska en Suzan - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg Mariska en Suzan

26 December 2013 | Australië, Sydney

26-12-13 17:30 lokale tijd

Na het afscheid op Schiphol kon ons avontuur echt gaan beginnen. Wat fijn dat we lieve mensen hadden om ons uit te zwaaien. Op Schiphol konden we makkelijk onze weg vinden, maar op Heathrow was het even zoeken. Uiteindelijk ook gevonden en de 4 uur wachttijd vloog zo om. Aan Maris had ik geen kind ;-) die heeft bijna de hele vlucht liggen tukken! Wel tijdens de vlucht veel last van turbulentie. Op Singapore was alles ook heel duidelijk en hebben we nauwelijks wat van de grote luchthaven gezien.

Het was een flinke reis, maar we zijn dan toch echt aangekomen in Sydney vandaag. Alles is voorspoedig gegaan. We zijn de douanes goed doorgekomen (dat verschilt enorm per land), het vliegtuigvoedsel mogen we niet over klagen, we kregen genoeg films te zien etc. etc.

Sydney Airport verlieten we met de shuttlebus. Netjes afgezet voor ons hostel. Slik, is dit het?? Eerst binnen kijken en als dit vreselijk is kan het alleen maar beter worden! Onze vermoeide ogen namen ons in de maling, want het hostel ziet er voor zover we nu weten prima uit! Liggen op de kamer met twee jongens die we nog niet ontmoet hebben. Best grappig, we oordelen nu op basis van hun spullen wat voor jongens het zijn. Geen 8 persoonskamer dus die we eigenlijk hadden geboekt, maar een 4 persoons. Heel fijn!

De eerste foto's zijn gemaakt in het Hyde park, waar ons hostel naast ligt. Super leuke vogels gezien die je in Nederland alleen maar in de dierentuin zou tegenkomen. De naam van het gevogelte is ons nog onbekend. To be continued. Nog even een cathedraal bezocht, waarbij we de enige blanken waren in dat gehele gebouw. De Chinese gemeenschap bleek daar een kerstdienst te hebben gehad, dus we vielen nogal op met onze lengte ;)

De eerste boodschappen zijn gedaan (ja moeders, ook fruit!) Even lopen zoeken naar een zo groot mogelijke supermarkt, omdat de kleintjes erg prijzig zijn. De mensen zijn hier erg vriendelijk dus na een aantal keer vragen ook gevonden!

Plannen voor de komende dagen zijn: simkaart scoren, dagtocht door de Blue Mountains, bekenden van ons ontmoeten, harbour bridge en the opera house bezichtigen en NYE vieren!

X Maris en Suus

• 26 December 2013 - 09:02

Annet:

Hi meiden...nu al jullie eerste reisverslag....leuk hoor, bedankt!!
    Nou we hebben echt met jullie meegevlogen hoor;..waar zouden ze nu zitten, zullen de meiden wat kunnen slapen en zouden ze er al zijn....kortom heerlijk om dan gisteravond via Pauline een whatsapp te krijgen met 'ze zijn er'!!
    Hoever je doel ook zal zijn, als je maar plezier hebt in wat je doet....dus heel veel plezier allebei!
    Liefs Annet

• 26 December 2013 - 09:04

Heleen Klok:

Goed bezig meiden! Verstandig eten? Is het ergens dan toch goed gegaan? Komen hier nou ook foto's bij of staan die ergens anders?
    Leuk zo'n verslag.

• 26 December 2013 - 09:11

Annick (bff):

Wat goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en zo'n voorspoedige reis hebben gehad! Geniet van elk moment en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal:) enjoy!

• 26 December 2013 - 09:30

Marijke:

Hey, Wat lekker dat jullie er zijn. Ik kom met mijn bed uit en ik denk dat jullie er zo ingaan. Slaap heel lekker en geniet van alles!

• 26 December 2013 - 10:18

Momoo:

Jeeeej de meiden zijn geland:). Prima begin van de reis toch:).

Be safe!

Xx

• 26 December 2013 - 11:55

Zeneb:

Meiden! Wat fijn dat de reis soepel is verlopen! Nu gaat net echt allemaal gebeuren! Zo te horen genoeg te doen.... Have fun! Xxx

• 26 December 2013 - 13:38

Britt K.:

Leuk om te lezen. Ik hoorde van Mariska van Nieuwkoop dat jullie gaan meeten? Über cool. Enjoy ladies xx

• 26 December 2013 - 14:16

Ellie Bloemendaal:

Nu al wat van jullie geleerd.
    Ik wist niet dat DE MANNEN downunder SUPER LEUKE VOGELS worden genoemd.
    En dan ook nog 2 op jullie kamer. Of zijn dat grijze duiven?

Een lieve groet,
    Tante Ellie.

• 27 December 2013 - 12:57

Oom Piet En Tante Marijke:

Hoi meiden,
    Leuk om jullie reis zo te volgen!
    Geniet ervan en alvast Happy New Year!!

• 27 December 2013 - 20:25

Helen Van Der Klugt:

Hi stoere meiden,ik ga jullie graag volgen...wat een reis...geniet volop hoor,want die 3 mnd zijn zo om!!
    Wij hebben op julie uitgebreid gedronken,hahaha,op 2de kerstdag,foto's zijn door jouw feestbeest tante
    Marijke verzonden,ik hoop dat die er nog een beetje uitzagen!!XXHelen.