next stop: Tasmania! - Reisverslag uit Inveresk, Australië van Mariska en Suzan - WaarBenJij.nu next stop: Tasmania! - Reisverslag uit Inveresk, Australië van Mariska en Suzan - WaarBenJij.nu

next stop: Tasmania!

Blijf op de hoogte en volg Mariska en Suzan

02 Januari 2014 | Australië, Inveresk

Hier weer een reisverslag van ons. Nu vanuit Tasmanië waar we vanochtend zijn aangekomen. De afgelopen week in Sydney is ons erg goed bevallen. Als eerst leek ons hostel eigenlijk wel heel slecht, maar nadat we gewend waren, was het heel erg leuk. We hadden een 8persoons kamer geboekt en werden de eerste nacht in een 4persoons kamer gezet. Dat bleek een foutje te zijn, dus we moesten verplaatsen. In de 8persoons kamer hadden we erg leuke kamergenoten.

Onze eerste echte dag in Sydney dat we erop uit gingen, hebben we een paar uur gewandeld door de botanische tuinen richting het Oprah House en de Harbour bridge. Erg mooi allemaal en er hangt een hele fijne sfeer in de stad. 's Avonds hadden we afgesproken met Mariska (ja, nog eentje) uit Sassenheim, een kennisje van Suus. Samen gegeten (alleen pasta met saus zonder iets erin, de echte backpackers style), het was erg gezellig. De volgende dag gingen we naar Manly beach, hadden we al goede verhalen over gehoord en we vonden het ook erg leuk. Mooi strand en allemaal straatjes met leuke boetiekjes. Daar lekker in de zon gelegen en 's avonds afgesproken met een oude basisschooljuf van Suus. Zij verbleef daar samen met haar vriend in een appartement in Manly en hebben ons getrakteerd op een overheerlijke, gezonde picknick. Al met al een topdag.

De dag daarna waren we heel relaxt opgestaan en besloten we naar een zwembad te gaan die we al tegen waren gekomen tijdens de eerste dag lopen door Sydney. Vanaf het zwembad had je een heel mooi uitzicht op de baai met allemaal schepen die daar liggen. Toen we aankwamen, liepen we gewoon door naar het zwembad. We hadden meteen 2 ligbankjes kunnen bemachtigen. Toen we vertrokken, kwamen we erachter dat we eigenlijk hadden moeten betalen. Ach.. het was een goedkoop dagje, weer à la backpackers style. Daar waren we wel trots op! We doken lekker vroeg ons bedje in om de volgende dag vroeg weer samen met Mariska richting de Blue Mountains te gaan, een berggebied met een blauwe gloed eroverheen. Vandaar de naam. Wow wat was dat mooi zeg! Flinke zware wandeling gemaakt, maar het voelde als een overwinning toen we het hadden gehaald. 's Avonds uitgegaan met 2 kamergenoten waarvan eentje, Kevin, de taxi betaalde en ons meteen binnen kreeg in een bar zonder in de rij te hoeven wachten. Handig zulke contacten! Kevin heeft overigens ook een geweldig accent om na te doen. Hij komt uit Glasgow. Best onverstaanbaar zo nu en dan.Tijdens het uitgaan wilden 2 Australiërs uit het niets op de foto met Suus en mij. Achteraf vertelden ze dat de reden daarvoor was dat wij blijkbaar heel mannelijk bier dronken en ze dat nog nooit een vrouw hadden zien drinken.

De gekke kamergenoten houden niet op. De tweede dag ontmoette we 'Tarzan'. Een Deense jongen die zelfs voor zijn eigen landgenoten (de buurjongen in het hostel) onverstaanbaar was. Tarzan is zo'n vrije vogel die de hele dag op zijn blote voeten loopt, constant drinkt en een vriend van iedereen is. Hij zorgde zo nu en dan voor wat kostelijk vermaak!

De volgende dag (oudejaarsdag) nam Kevin, onze kamergenoot, ons mee naar een park waar vrienden van hem de hele dag zouden zijn om een goed plekje te hebben om het vuurwerk te bekijken. Dus daarheen met de taxi, die Kevin weer betaalde. Het was een heerlijk park en een heerlijk relaxte dag inclusief bbq, die ook voor ons door Kevin werd betaald. En ja, we hebben meerdere keren aangeboden om het te betalen, maar hij stond erop dat we dat niet mochten doen. Vanuit het park een geweldig uitzicht over de harbour bridge en het vuurwerk was enorm indrukwekkend!! Eerst om 21u het kindervuurwerk en om 12u 's nachts het echte spektakel. Iets om nooit meer te vergeten!
De volgende dag eigenlijk niet veel gedaan. Nog even in het park gerelaxt, maar de wind was eigenlijk wat te fris. Gezellig op de kamer gehangen met onze kamergenoten en 's avonds nog uit om voorlopig afscheid te nemen van Sydney! Nu in Tasmanië, we zijn benieuwd wat dat ons voor nieuwe belevenissen zal brengen..

• 02 Januari 2014 - 08:47

Spaarne Ziekenhuis:

He Mariska,

Leuk dat verslag zo. Kevin???? nu al...hahahah. Nee hoor pest je alleen maar.

Groetjes shirley
    en geniet

• 02 Januari 2014 - 09:53

Britt K.:

Klinkt weer heerlijk en vermakelijk dames!! Xxx

• 02 Januari 2014 - 10:00

De Bloemendaaltjes:

De allerbeste wensen voor 2014 en " genietse" verder.

• 02 Januari 2014 - 11:14

Floor:

Meiden wat klinkt dit allemaal geweldig! Ik lees gewoon in het verslag dat jullie het fantastisch hebben! Geniet er maar heeeel goed van! Xxxx

• 02 Januari 2014 - 15:06

Ellie Bloemendaal:

Nu dus echt downunder
    Pas wel op voor de Tasmaanse duivel.
    Dan maar liever een Kevin.

Liefs,
    Tante Ellie.

• 02 Januari 2014 - 18:58

Momoo:

Jeeej Free beer for Kevin! Klinkt leuk meiden.Handig die connecties! Hahahah zie jou en Suus nu voor me 'mannelijk' je bier drinken. Hoe doe je dat, laat je dan na elke slok een boer en krab je daarna aan je.......
    Nou uh... succes met jullie down under :)

xx

• 02 Januari 2014 - 19:17

Nynke:

Leuk dames! Ben jaloers haha
    Veel plezier nog! Kus

• 03 Januari 2014 - 16:03

Tiny:

Hey Maris,leuk om jullie reisverhalen te lezen.En te volgen waar jullie overal
    naar toe gaan.Geniet ervan!

Groetjes Tiny